måndag 12 augusti 2013

När vi ändå talar om knappar..

...så kan det vara på tiden att jag visar upp de finfina knapparna jag köpte i Turkiet!

Det var som sagt en helt fantastisk butik för den knapptokige, men allt såldes i storpack eftersom butiken vände sig främst till skrädderier.
Jag bestämde mig för att jag fick köpa tre sorters knappar och att det såklart skulle vara de knapparna jag tyckte var allra finast och som jag trodde att jag skulle få mest nytta av.

Såhär valde jag!

 Dessa är glasknappar med guldkant och blomstermotiv, i paketet var det tre olika storlekar. 
Jag föll för dem för det fina materialet de var gjorda i och för att alla  är olika. Det är som om man har haft ett stort tyg med blommönster och så har man klippt ut olika delar av det. Så varje knapp har sitt eget, unika mönster.
Jag tror att det ska få hamna på en kofta som jag är väldigt sugen på att stätta igång att sticka..
 
Det andra valet föll på små halvkuleformade knappar i plast med ett skimrande överdrag. Jag valde mörkt, julkuleröda och pärlemovita. Med sin färg och form kändes de som knappar jag kan komma att ha till mycket, till exempel koftor eller som en delikat liten knäppning på en mudd eller vante.

Jag hoppas att jag får komma tillbaka dit någon gång. Med gott om tid och med en välfylld plånbok så att jag kan gå runt själv i några timmar och bara titta och välja!


1 kommentar:

  1. åå! så det är där de underbara blomknapparna kommer ifrån. nice! vilken kofta ska de sitta på då??

    haha, vilket sammanträffande! ja, jag har velat göra något sådant så änge så nu bestämde jag mig bara. det var dags helt enkelt =)

    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg