torsdag 3 oktober 2013

Elmia Garden 2013

Igår var vi på Elmia Garen 2013 i Jönköping med jobbet!
Elmia Garden, till skillnad från Trädgårdsmässan i Älvsjö, är framför allt för branschfolk.
Man åker dit, lägger beställningar på saker, framför all prylar, inför nästa säsong och insuper trenderna.
Det är inte någon direkt wow-känsla för oss som odlare tycker jag. Var inte så jätteimponerad över utbudet på växter som visade upp. Mycket träd och buskar och inte så mycket perenner, tyvärr.
Men det var ändå roligt att ha varit där och fått hälsa och prata lite på riktigt, ansikte mot ansikte, med de kunder som jag pratar med i telefon eller mailar med, ofta flera gånger i veckan.

Även om jag låter lite negativ så var det såklart fint och det fanns mycket att titta på, så vi kikar lite tycker jag!


 
 Våra odlarkollegor Lackalängas monter!
Om alla montrar hade varit såhär fantasifulla hade jag varit i himmelriket.
Älskar att de tänkte ett steg längre och inte bara radade upp sina växter som någon slags sortimentsdisplay som så många andra gjorde, bra jobbat!
  
Några av detaljerna, bordet täckt med Bergenia 'Baby Doll' och Fragaria moschata i ett par barnstövlar.

Det pågick även Florist Grand Prix under mässan. Floristerna skulle göra en krans och en brudbukett som sedan poängsattes. Det var flera florister som representerade butiker i Göteborg, extra kul såklart!


 
 Dekorationer med papperslöv på en mellanvägg.





 Pressreleasen av Årets Perenn 2013!
Företaget jag jobbar på är med i Perennagruppen, de som väljer ut Årets Perenn så vi var också med vid releasen.
Årets Perenn 2013 blev Sesleria heufleriana, vårälväxing!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg