lördag 5 april 2014

Rolags från VickeVira

På SIV förra helgen sålde Mia Dehmer, också känd som VickeVira, handfärgat, handspunnet garn och handfärgade, handkardade rolags.

Eftersom jag spinner själv var det framför allt hennes rolags som fick min uppmärksamhet och efter att ha varit och pillat på dem ett par gånger så radade jag upp ett gäng som jag tyckte skulle bli fina ihop och slog till!

Förutom några färdiga buntar med färgkoordinerade rolags så fanns det också rolags i lösvikt.
Bättre än vilket lösgodis som helst!
Man plockade ihop som man ville och betalade per hundra gram, grymt bra idé.

I den här ordningen har jag tänkt spinna de jag köpte.
Det var perfekt att kunna rada upp dem, lägga till och dra ifrån och ändra ordning på dem, men det här känner jag mig nöjd med.
Jag tror att det kommer bli en riktigt fin gradient som kan passa till ett entrådigt sjalgarn, bara jag kan spinna det tillräckligt tunt som singel.

Knäppte hur många kort som helst när jag kommit hem bara för att det är så fint och underbart med ull.
Tänk vad färgglad ull kan göra en lycklig!


2 kommentarer:

  1. Å, så vackert! Vad fint att du har tagit färger som jag inte alls skulle tro passade ihop med de andra, och får dem att funka fantastiskt ihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag älskar att jobba med färgkombinationer, skrev mitt exjobb om det fast i hur man gör det med växter :) Blir extra kul och roligt när någon redan gjort förarbetet med att servera en massa fina färger att välja mellan!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg