söndag 27 april 2014

Sockar på stickorna

Första målet i Dödergöks Sockutmaning är avklarat - att sticka klart ett par Broken Seed Stich till mig själv.
Nu har jag börjat på två till delmål som består i att sticka klart mina Astrakan och designa ett nytt sockmönster!

Astrakan nummer två som numera sitter på mina nya Carbonz. Ett helt okej substitut när mina Signatures sitter fast i ett annat par. Mina trästickor från KnitPro är inte längre ett alternativ! Jag stickar dem i enfärgat Zauberball. Den gröna gradienten gör sig fint till lövmönster.

Här sitter mina nya sockar som med sin vårgröna färg har fått namnet Vernus, som betyder just vår! Jag lyckades med konststycket att tappa flätstickan genom brädorna på altanen, men vi lyckades kratta ut den, men nu vågar jag inte sticka med annat än rundstickan här ute. Tänk om jag skulle tappa igenom en av mina Signatures!?

Hoppas att ni njuter i sommarvärmen, vi frukosterade på altanen på landet idag, tänk 27 april och frukost ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg