torsdag 8 maj 2014

Inspire me

Min Inspire Me är klar!

Inspire Me är alltså det första mönster jag släppte och det är nu ganska exakt två år sedan.
Det kändes roligt att sticka den igen, jag har bara stickat originalet innan så det här var första gången som jag faktiskt stickade efter mönstret.
Det var roligt att känna att jag har utvecklats i mitt mönsterskrivande, även om Inspire Me fortfarande är ett av de mönster jag är mest nöjd med.
 I den här sjalen använde jag lite tjockare garn än i originalet som är stickad i Madeleinetosh Tosh Merino Light.
Det rosa garnet har jag färgat själv, det gula är ullgarn av okänt märke.

Det rosa garnet räckte inte så istället för att sticka ett tredje randigt parti som avslutning på sjalen blev det några varv gult och en icord.

 Den är varm och skön och tack vare sin storlek lika skön att svepa om axlarna som att lägga lite slarvigt runt halsen.
Jag kände mig väldigt tveksam till den tokiga färgkombination, men jag gillar den!
Jag tror att den kommer vara riktigt fin till en liten nätt jeansjacka när det är varm men ändå svalt sådär som det kan vara om sommaren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg