fredag 31 oktober 2014

PlaySweetMusic i samarbete med MoodsOfColors

Det är med stor glädje jag kan berätta att mitt nya mönster Clariére (Glänta på svenska) kommer att släppas tillsammans med garnpaket färgade av Gro Lilja som färgar under namnet MoodsOfColors.


Clariére är franska och betyder "Glänta" som också är sjalens svenska namn.
Clariére är tredje mönstret i min kollektion "Welcome to Sweden", stickade plagg inspirerade av svensk natur och kultur.
Inspirationen till Clariére har jag hämtat i de svenska skogarna, i gläntan där solljuset sipprar ned genom ett lövtäckt tak.
Sjalen stickas uppifrån och ner, kroppen kan du göra så stor eller liten du vill eftersom den går på jämna repetitioner.
Mönstret finns såklart på både svenska och engelska!
 
 Imorgon klockan 10.00 kommer MoodsOfColors att lägga upp de första garnpaketen till sjalen, kombinationerna här ovan är några exempel på vad som kommer att finnas i Gros etysshop.
Mönstret kommer till en början enbart att finnas tillgängligt tillsammans med garnpaketen.
Om man stickar sjalen lika stor som jag så går det åt ca 100 gram till kroppen och 60 gram till kanten. Då har du 40 gram över av en färg som du kan sticka dig ett par fina halvvantar eller pulsvärmare av!


En Clariére som min duktiga teststickare Lena har stickat. 
Hos MoodsOfColors kommer det både att finnas garnpaket för färgglada och lite mer sobra sjalar.


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg