torsdag 25 december 2014

Clairière den andre

De senaste månaderna har verkligen bjudit på ett sjutusans dåligt fotograferingsväder.
Inte bara vill man undvika att ta ut storkameran i regnovädret med inte heller blir det några roliga bilder när himlen är grågrågrå och vädret är blöttblöttblött.

Så idag, på juldagen, när solen ÄNTLIGEN sken och det var frost och till och med lite snö ute så passade jag på att fotografera tre färdigställda stickningar.

Först ut är min andra Clairière, den här gången stickad i MoodsOfColors handfärgade garn som är färgat speciellt för mitt mönster.

 Jag är supernöjd med färgkombinationen.
Den grå är liksom helt perfekt grå och den turkosa har en jättevacker, lätt melering.

 Den här sjalen stickade jag en repetition mindre eftersom det visade sig att nystanen inte innehöll precis 100 gram och därför räckte det inte till den nionde omgången av hålmönstret.
Något som beror på mängden fukt i garnet när det vägs, det har gjort att härvorna Gro köpt in inte har innehållit 100 gram utan strax under. Ett dåligt misstag från garnproducenten som de tyvärr inte vill stå till svars inför.
Sjalen blev ändå alldeles lagom stor och i och med att kroppen är lite mindre så upplevs kanten som bredare och får liksom ta mer plats, det gillar jag!

 Garnet är för övrigt helt underbart, verkligen supermjuk, både att sticka med och att bära nära halsens känsligaste delar.

Är du intresserade av att köpa ett kit av sjalen så finns det några kvar men som inte ligger på etsy.
Så om du är sugen är det bara att skriva till Gro på MoodsOfColors på etsy eller under samma namn på Instagram!
Det finns däremot fortfarande garn uppfärgat för mina Fortune Seeker sockar i hennes etsyshop!



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg