tisdag 28 april 2015

Paket från Amerikat

Jag brukar aldrig delta i tävlingar på Instagram, av förklarliga själ brukar jag därför heller aldrig vinna något.
MEN så hade en fiberkonstnär jag följer vid namn NicoleFrost en give away på sitt konto och tro det eller ej men jag vann faktiskt!

När Nicole, som bor i Californien i USA, fick veta att jag bodde i Sverige så skrev hon att hon skulle karda ihop en annan batt en den jag faktiskt vunnit så att hon kunde blanda i fiber som fanns lokalt hos henne. Från fårraser som vi inte har/föder upp i Sverige.

För några veckor sedan damp ett stort paket ner i brevlådan (nåja, det damp ner hos posten på Hemköp där jag fick hämta det).

Det känns så fint att Nicole har satt ihop den här batten bara för mig, med fibrer och färger speciellt utvalda för mig.
Den var helt enorm och vägde runt 115 gram, ca 1 oz. Nicole har en kardmaskin från Strauch Fiber som är extra stor, på alla håll. Hade varit fantastiskt att kunna karda batts som kan göras lika tjocka och breda som den här. Tänkt möjligheterna till att göra vackra gradienter!
 
 Batten innehåller extra allt - från fibrer från lokla ullproducenter, till glitter, angelina, bambu och silke. Jag har redan spunnit ungefär halva och är förvånad över hur lätt den är att spinna trots att det är en sådan blandning av fiber. Man kan tro att det inte går att spinna något annat än art yarn av en sådan här art batt. Men jag spinner det som två singlar som jag sedan ska plya ihop, kommer nog bli ett riktigt häftigt garn.

 Utöver den vackra batten, som var det som jag faktiskt vann, så fick jag boken Intertwined som handlar om att spinna art yarn på olika sätt samt extra långa (säkert 25 cm långa) Teeswater-lockar och Kid Mohais-lockar. Dessa och all ull i batten är färgat av Nicole själv.

Ett helt fantastiskt paket med andra ord! 
Eftersom Nicole väntar sitt första barn som kan komma i stort sett vilken dag som helst så tänker jag i sinom tid att skicka tillbaka ett paket med något till både mamma och barn.
Det känns så fint att gång på gång komma i kontakt med fina människor över i stort sett hela världen bara för att man har stickning och spinning som intresse, det öppnar så många vägar till nya bekantskaper!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg