tisdag 5 maj 2015

Arctic Power Berries

Jag har alltid älskat att prova nya saker, särskilt när det kommer till mat, ju konstigare/ovanligare/supernyttigare desto roligare att testa.
Det senaste jag hunnit prova är Arctic Power Berries
Ett företag baserat i England och som tillverkar ett slags bärpulver av finska bär.
Bild lånad från Arctic Power Berries

Pulvren kan man ha för att smaksätta och piffa till det mest - kakor, glass, frukstsallad, smoothie och så vidare.

Jag beställde härom veckan hem alla tre sorter - blåbär, havtorn och tranbär - och igår damp de ner i brevlådan.

Så jag passade på att prova två flugor i en smäll (ett uttryck jag just hittade på..) och testade att göra over night oats med blåbärspulvret!

 Over night oats är en slags rå havregrynsgröt och såhär gör du min version!

1 dl havregryn
1 dl vatten
1 dl av antingen yoghurt eller mjölk, du kan använda en mejeriprodukt eller en växtbaserad mjölkprodukt, jag använde mandelmjölk
2 msk riven cocos
en nypa salt
1 tsk arctic berries blåbärspulver

Blanda samman allt, täck över med folie eller liknande och ställ i kylen över natten.

På morgonen:
rör lite i gröten och toppa den med dina fruktiga favoriter.
Jag hade banan, hallon, cocoschips och lite mer blåbärspulver.

En riktig superfrukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg