måndag 24 april 2017

Tantulltuss citrussockar och restgarnssockar

Citrussockarna av Tantulltuss är klara, så är också ett par barnsockar jag stickade i resterna av garnpaketet till Citrussockarna.

Ett par riktigt fina och färgglada sockar, mönstret är så roligt att sticka att det gick i ett nafs! De förändringar jag har gjort är att sticka en randig tå och en istickshäl istället för en häl med förkortade varv. Tyvärr är sockorna för tighta för mig. Flerfärgsstickningen går över 64 maskor och det antalet har jag när jag stickar vanliga, slätstickade sockar. Ska jag flerfärgssticka sockar behöver mönstret gå över 72 för att sockorna ska passa mig. Men det kommer säkert någon person förbi i livet som kan få glädjas åt sockorna istället för mig.

Av restgarnet från sockorna stickade jag ett par barnsockar, skulle tro att de kan passa en 4-5 åring. Nästan allt garn gick åt, jag hade bara lite vitt, orange och grönt kvar. För mig är det perfekt att sticka ett par sockar i restgarnet direkt när jag avslutat det första projektet, annars blir resterna lätt liggande och kommer aldrig till användning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg