torsdag 27 juli 2017

Philips Slowjuicer

För Buzzador har jag fått möjlighet att prova Philips nya Slowjuicer.
 Såhär beskriver Philips själva sin nya produkt

"Philips Slowjuicer pressar långsamt ingredienserna under högt tryck och maximerar mängden näringsämnen du får ut ur allt från grönkål till mango. Trycket öppnar cellerna vilket frigör viktiga vitaminer, fibrer, antioxidanter och enzymer. Den slimmade, exklusiva designen gör att man gärna låter den stå framme på köksbänken. Tack vare inmatningsröret, som är dubbelt så stort som på den föregående modellen, krävs mycket få förberedelser. Du kan juica större bitar grönsaker, frukt och blad – dessutom är den superenkel att rengöra, bara skölj av slowjuicerns alla delar i vatten."

 Idag packade jag upp den och satte ihop den, det var väldigt enkelt att sätta ihop den även om den hade ganska många delar. Den är bara 11 cm bred så den tar inte upp mycket plats på diskbänken och är med sin utformning lätt att få in mellan andra hushållsmaskiner. Vi har haft en råsaftscentrifug innan, även den från Philips, men med sin runda, uppochnedvända konlika utformning är den väldigt skrymmande på diskbänken.
Jag tycker att Philips Slowjuicer var väldigt lätt att använda och framför allt väldigt lätt att rengöra! För att åter igen jämföra med råsaftscentrifugen som har en sil som är väldigt svår att få ren och vars delar tar upp HELA diskstället efter att man diskat av den så var Slowjuicern dels lättare att rengöra dels tar delarna knappt någon plats i diskstället. Juicen skiktar sig inte heller på samma sätt som i råsaftscentrifugen vilket beror på att det inte kommer in lika mycket luft i juicen från Slowjuicern. En nackdel är att öppningen där en stoppar in frukt och grönt är ganska smal. Jag juicade ett äpple och det fick jag skära i väldigt smala klyftor för att få ner. Jag upplevde också att i råsaftscentrifugen blev juice alltid ljummen, även om den var gjord på kylda frukter, med Slowjuicern höll juicen sig kall.

 
Min första juice blev en vitaminkick med sting i, något jag kan behöva när jag gått och dragit på mig en sommarförkylning.

Juice till 1 person:
Ett stort äpple
4 små eller 2 stora morötter
En bit ingefära - ca 4x4 cm (större eller mindre om du vill minska eller öka på stinget)

Stoppa allt i juicearen och avnjut genast!


För dig som inte känner till Buzzador så är det en sida du kan bli medlem hos gratis, du får sedan prova produkter gratis som företagen som anställer buzzador vill få testade och recenserade. Jag har fått testa allt ifrån halstabletter till Proviva juice, ansiktsvårdsprodukter och en ny skrivare.
Gå bara in på Buzzadors hemsida och bli medlem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg